תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי

הרצאות לצוותי חינוך

חינוך בעידן משתנה

עידן של שינויים תרבותיים, חברתיים וטכנולוגיים מציב את מערכת החינוך מול אתגרים עמוקים אך גם הזדמנויות חסרות תקדים. הרצאותיו של האנתרופולוג היישומי תמיר ליאון, מבוססות על מחקר שטח בן 25 שנה, מציעות מבט רענן, מעמיק ומעשי על תפקיד אנשי ונשות החינוך בעידן החדש.

מתאים במיוחד ל: מנהלים חינוכיים | מורים ומחנכים | רכזים פדגוגיים וחברתיים | יועצות חינוכיות | אנשי ונשות טיפול | מדריכים במסגרות חינוך פורמלי ובלתי פורמלי | ובעיקר לכל מי שמבין שחינוך אינו רק הוראה  – אלא בניית שייכות, חוסן ותקווה בתוך עולם משתנה.

כל ההרצאות מאושרות גפן. קישורים מעודכנים בגוף ההרצאות.

הרצאות לצוותי חינוך

בית ספר כקהילה שבטית

בית ספר כקהילה שבטית – הבסיס לחוסן ושייכות (קישור לתכנית גפן 40512)

למי מתאימה ההרצאה?
מנהלים | מחנכים | יועצים חינוכיים | רכזים | צוותי הנהלה בבתי ספר ורשויות חינוך.

על ההרצאה
בעשור האחרון, ובעיקר מאז תקופת הקורונה, ניכרת ירידה משמעותית ברמת החוסן האישי של תלמידים – וגם של צוותי ההוראה. חוסן אישי הוא היכולת של אדם להתמודד ולהסתגל ללחצים – וכאשר היכולת הזו נחלשת, נפגעים גם התפקוד הרגשי, החברתי והלימודי.

מצד שני, הצורך האנושי להשתייך הוא בסיס נפשי – לא מותרות. כשיש תחושת שייכות, נבנית גם עמידות.

בהרצאה חכמה, סוחפת ומדויקת, מציג תמיר ליאון – אנתרופולוג יישומי וחוקר תרבויות את "המדע של הביחד": שילוב של מחקר אנתרופולוגי עדכני, תובנות מהשטח ודוגמאות ניהוליות חיות, שמניחים את הבסיס ללכידות בית ספרית הלכה למעשה.

מה בהרצאה?

מהי לכידות בית ספרית ולמה היא מפתח לשייכות וחוסן? כיצד חוויית שייכות יכולה להפחית התנהגויות סיכוניות ולהגביר מחוברות לימודית? איך בונים תרבות ארגונית מלוכדת שמזמינה לרצות להיות חלק? מהם 9 הפרמטרים האנתרופולוגיים לתרבות של לכידות וכיצד הם באים לידי ביטוי בבית הספר? איך מודדים את רמת הלכידות הבית־ספרית בפועל? Case Study חינוכי – איך שינוי קטן בלכידות יצר קפיצה בתחושת שייכות, משמעות, שיתוף פעולה, אמון בהנהלה ובתקשורת של צוות מורים? ועוד

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי חינוך

מנהיגות אותנטית - לעבור דרך המסך

הרצאה לצוותי חינוך על אמון, השפעה והובלה חוצת דורות (קישור לתכנית גפן 40513)

למי מתאימה ההרצאה?

מנהלים חינוכיים | מחנכים | רכזים פדגוגיים | מובילי קהילות למידה | כל מי שמוביל אנשים.

על ההרצאה

בעולם שבו אמון במנהיגים נמצא בירידה מתמדת – דווקא למנהיגים חינוכיים יש תפקיד מכריע.
תהליך גלובלי שמתחיל לפני מאות שנים, והואץ עם כניסת המדיה והטכנולוגיה, יצר משבר עומק באמון – בעיקר בקרב הדור הצעיר – הם רואים, בודקים, לא קונים סמכות אוטומטית – ומבקשים משהו אחר.

כדי להניע תלמידים, לבנות צוות חינוכי מחובר ולהשפיע באמת – נדרשת מנהיגות מסוג חדש: אותנטית, חוצת תרבות ודורות.

מה בהרצאה?

מהם מקורות המשבר באמון, ומהם הסיגנלים התרבותיים החדשים שדורשים התאמה? איך נראית שפה מנהיגותית שמייצרת חיבור והנעה? ואיך הופכים לאדם שמקשיבים לו – גם בלי להרים את הקול?

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי חינוך

חוסן חינוכי בעולם משתנה – לחזק את הכוחות מבפנים

חוסן חינוכי בעולם משתנה – לחזק את הכוחות מבפנים (קישור לתכנית בגפן 40515)

למי מתאימה ההרצאה?

צוותי הוראה | רכזים חברתיים | יועצים חינוכיים | מדריכי נוער | כל מי שעובד עם הדור הצעיר ומעוניין לחזק אותו

על ההרצאה

העשור האחרון, ובעיקר השנים שאחרי הקורונה, חשפו תופעה מדאיגה: ירידה מתמשכת בחוסן האישי – הן בקרב ילדים ובני נוער והן אצל המבוגרים שסביבם.

חוסן אישי – היכולת להתמודד ולהסתגל ללחצים – הפך לכישורי חיים קריטיים במציאות של חוסר ודאות, עומס רגשי וטכנולוגיה שמחליפה קשרים אנושיים.

כשחוסן נחלש, אנחנו רואים את זה מיד: יותר חרדה, יותר בדידות, יותר התנהגויות סיכוניות, פחות ריכוז, פחות קשרים, פחות למידה.

הדור הצעיר גדל לתוך עולם שבו מסכים החליפו אינטראקציות, רשתות החליפו שבטים, וההשתייכות הפכה לשברירית. הם מחוברים כל הזמן – אבל מרגישים מנותקים.

החדשות הטובות? חוסן הוא יכולת נרכשת. אפשר ללמד אותו. להטמיע אותו. לבנות אותו – בתוך כיתה, קבוצה או מערכת חינוכית שלמה.

בהרצאה האנתרופולוג היישומי תמיר ליאון מציג בגובה העיניים: מה באמת מחליש או מחזק את החוסן של תלמידים, מהו תפקיד בית הספר – לא רק כמקום למידה אלא כמנגנון תמיכה נפשי־חברתי, איך מפתחים תרבות מלוכדת שמחזקת חוסן ומהם הכלים הפרקטיים שכל איש ונשות צוות יכולים ליישם כבר מחר בבוקר.

מה בהרצאה?

מהם הגורמים המחלישים חוסן ומה מחזק אותו? אילו פעולות קטנות בכיתה, בשפה ובשגרה בונות עמידות? איך הופכים את בית הספר ממוסד הוראה למרחב מחזק נפשית וחברתית? מהי אינטליגנציה חברתית ולמה היא חיונית לדור המסכים ואיך מלמדים עמידות רגשית לא כתיאוריה – אלא כהרגל יומיומי?

 

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי חינוך

העתיד כבר כאן

דורות חדשים, אתגרים חדשים – מערכת החינוך בעידן משתנה (קישור לתכנית גפן 40516)

למי מתאימה ההרצאה?

צוותי הוראה | רכזים חברתיים | יועצים חינוכיים | מדריכי נוער | כל מי שעובד עם הדור הצעיר ומעוניין בהבנה מעמיקה של השינויים החברתיים־טכנולוגיים וכיצד הם משפיעים על החינוך.

על ההרצאה

אנחנו חיים בעידן של שינוי מהיר ועמוק. תהליכים שהחלו לפני עשור קיבלו תאוצה עם הקורונה – וכיום הם מעצבים מחדש את כל תחומי החיים.

מה בהרצאה

בהרצאה זו, האנתרופולוג היישומי תמיר ליאון יסקור מיהם דור ה־Z ודור האלפא – מה מניע אותם באמת? איך משתנים מקומות העבודה – ואילו כישורים צריך לטפח כבר עכשיו? אילו טכנולוגיות כבר כאן – ואיך הן משנות הרגלים ותפיסות? ומה תפקידה החדש של מערכת החינוך – מול מציאות של ידע פתוח ונוער שונה?

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי חינוך

תרבות הפנאי של הנוער - סיכונים וסיכויים

דור ה-Z סיכונים, סיכויים ומה שביניהם (קישור לתכנית גפן 40517)

למי מתאימה ההרצאה?

צוותי הוראה | רכזים חברתיים | יועצים חינוכיים | מדריכי נוער | כל מי שעובד עם הדור הצעיר ומעוניין להבין את עולמו החברתי.

על ההרצאה

מה עושים בני הנוער כשהם לא בבית הספר – ומה זה אומר על תפקידנו כמבוגרים משמעותיים בחייהם? בעידן שבו תרבות הפנאי הפכה לזירת השפעה מרכזית על זהות, שייכות והתנהגות – חשוב להבין את הקודים התרבותיים, הסכנות הסמויות וההזדמנויות הגלומות בזמן הפנוי של בני הנוער.

מה בהרצאה?

מהי תרבות הפנאי של בני הנוער בישראל 2025 – ומה השתנה? אילו סיכונים מתרחשים מתחת לרדאר – ואילו ערכים דווקא מתחזקים? מהם הקודים הסמויים: שפה, סמלים, רשתות, סטטוסים – והמסרים שביניהם? מה יכול בית הספר לעשות – כשמרחב ההשפעה נמצא דווקא מחוץ לשעות הלימודים? איך יוצרים מעורבות חינוכית שממשיכה גם אחרי הצלצול?

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי חינוך

דווקא עכשיו! השפעות הדיגיטל - איך, למה וכמה?

ההשפעות של העולם הדיגיטלי על בני נוער – מה עושים עם זה בבית הספר? (קישור לתכנית גפן 40520)

למי מתאימה ההרצאה?

צוותי הוראה | רכזים חברתיים | יועצים חינוכיים | מדריכי נוער | כל מי שעובד עם הדור הצעיר ומתמודד עם נוכחות גבוהה של מסכים.

על ההרצאה

בעשורים האחרונים הפכו המסכים לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו – ובמיוחד של בני הנוער: 30 שנה אנחנו מחוברים לרשת, 26 שנה מחפשים בגוגל, 17 שנה מחזיקים טלפון חכם ו7 שנים חיים בטיקטוק

אבל מאחורי השימוש היומיומי – מסתתרות השפעות עמוקות על החשיבה, הרגש, התקשורת, השייכות והחוסן של התלמידים שלנו. המסך הפך לא רק לכלי – אלא לסביבה התרבותית המרכזית שבה גדלים הדורות החדשים.

מה בהרצאה?

חוסן אישי בעולם של השוואות ולייקים, אינטליגנציה חברתית מול תקשורת מתווכת מסך, בדידות וחרדות בגיל ההתבגרות, שינה, תזונה, ויסות רגשי – ומה הקשר למסך? השפעת המדיה על דימוי עצמי ומוטיבציה, איך בית הספר יכול לתווך את המציאות – ולא רק להגיב לה?

הרצאה הכרחית לכל צוות חינוכי שמתמודד עם נוכחות גבוהה של מסכים – ועם נוכחות הולכת ופוחתת של קשב, ריכוז וחיבור.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
Intel
contact
GET IN TOUCH