תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי

הרצאות לצוותי חינוך

חוסן, לכידות והובלה חינוכית

הרצאות לצוותי חינוך

איך בונים בית ספר כקהילה שבטית – הבסיס לחוסן ושייכות

הרצאה לצוותי חינוך על שייכות, משמעות והכוח של היחד (גפן 40512)

בעשור האחרון, ובעיקר מאז תקופת הקורונה, ניכרת ירידה משמעותית ברמת החוסן האישי של תלמידים – וגם של צוותי ההוראה.
חוסן אישי הוא היכולת של אדם להתמודד ולהסתגל ללחצים – וכאשר היכולת הזו נחלשת, נפגעים גם התפקוד הרגשי, החברתי והלימודי.

בצד השני של המשוואה – נמצא הצורך האנושי להשתייך.
זה לא מותרות. זה בסיס נפשי.
המחקר הארוך בהיסטוריה של אוניברסיטת הרווארד מצא: הגורם החזק ביותר לאושר, בריאות נפשית ואריכות חיים – הוא איכות הקשרים שיש לנו עם אחרים.

העידן הדיגיטלי אמנם קירב מרחבים – אבל ריחק בין אנשים.
החמולות נעלמו, השבטים התפרקו – והילדים (והמבוגרים) מחפשים מחדש קבוצה להרגיש בה בבית.

בהרצאה, האנתרופולוג היישומי תמיר ליאון, שחקר ב־25 השנים האחרונות את סוד הלכידות האנושית – משבטים בפפואה ניו גינאה ועד צוותים בבתי ספר בישראל – מציג בהרצאה סוחפת כיצד ניתן להפוך קבוצת מורים, תלמידים או מחנכים – לקהילה אמיתית.

בין הנושאים: מהי לכידות בית ספרית ולמה היא מפתח לשייכות וחוסן? כיצד חוויית שייכות יכולה להפחית התנהגויות סיכוניות ולהגביר מחוברות לימודית? ואיך בונים תרבות ארגונית חינוכית שמזמינה תלמידים להיות חלק, להישאר, ולהאמין בעצמם ובמקום בו הם לומדים?

הרצאה שמחברת בין עומק מחקרי לפרקטיקה יומיומית – ונותנת לאנשי ונשות חינוך כלים פשוטים ואפקטיביים להפוך את בית הספר לקהילה מחזיקה, תומכת ומעצימה.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי חינוך

מנהיגות אותנטית - לעבור דרך הקיר

מנהיגות בגישה אנתרופולוגית: כיצד ניתן לנהל ולהנהיג אנשים ממגוון רחב בצורה שתגיע ותניע את כולם.

הרצאה לצוותי חינוך על אמון, השפעה והובלה חוצת דורות (גפן 40513)

בעולם שבו אמון במנהיגים נמצא בירידה מתמדת – דווקא למנהיגים חינוכיים יש תפקיד מכריע.
תהליך גלובלי שמתחיל לפני מאות שנים, והואץ עם כניסת המדיה והטכנולוגיה, יצר משבר עומק באמון – בעיקר בקרב הדור הצעיר – הם רואים, בודקים, לא קונים סמכות אוטומטית – ומבקשים משהו אחר.

כדי להניע תלמידים, לבנות צוות חינוכי מחובר ולהשפיע באמת – נדרשת מנהיגות מסוג חדש: אותנטית, חוצת תרבות ודורות, כזו שמבינה מה באמת מפעיל את האנשים שנמצאים מולה.

בהרצאה סוחפת, רלוונטית ומדוייקת, האנתרופולוג היישומי תמיר ליאון, שחוקר תרבויות ומנהיגות בעידן משתנה, מציג גישה רעננה לניהול והובלה של קבוצה מגוונת – תרבותית, גילאית וערכית – בעולמות החינוך.

בין הנושאים: מהו מקור המשבר באמון – ואיך זה משפיע על עבודת הצוות והמורות בכיתה, איך בונים שפה מנהיגותית שמייצרת חיבור, הדהוד והנעה ומהם ה־Signals התרבותיים שגורמים לאנשים לסמוך, לשתף פעולה – ולהיות חלק.

ההרצאה מתאימה למנהלים, רכזים, מחנכים וכל מי שמוביל אנשים – ורוצה ללמוד איך להיות מנהיג שנכנסים בשבילו – גם בלי שצועקים.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי חינוך

חוסן חינוכי בעולם משתנה – לחזק את הכוחות מבפנים

הרצאת גפן (40515)

העשור האחרון, ובעיקר השנים שאחרי הקורונה, חשפו תופעה מדאיגה: ירידה מתמשכת בחוסן האישי – הן בקרב ילדים ובני נוער, והן אצל המבוגרים שסביבם.

חוסן אישי – היכולת להתמודד ולהסתגל ללחצים – הפך לכישורי חיים קריטיים במציאות של חוסר ודאות, עומס רגשי וטכנולוגיה שמחליפה קשרים אנושיים.

כשחוסן נחלש, אנחנו רואים את זה מיד: יותר חרדה, יותר בדידות, יותר התנהגויות סיכוניות, פחות ריכוז, פחות קשרים, פחות למידה.

הדור הדיגיטלי – עם חוסן פחות יציב

הדור הצעיר – Z ואלפא – גדל לתוך עולם שבו מסכים החליפו אינטראקציות, רשתות החליפו שבטים, וההשתייכות הפכה לשברירית. הם מחוברים כל הזמן – אבל מרגישים מנותקים.

אינטליגנציה חברתית יורדת, תחושת שייכות פוחתת – והפגיעה בחוסן ניכרת בכל רובד.

החדשות הטובות?

חוסן הוא יכולת נרכשת.
אפשר ללמד אותו. להטמיע אותו. לבנות אותו – בתוך כיתה, קבוצה או מערכת חינוכית שלמה.

בהרצאה האנתרופולוג היישומי תמיר ליאון מציג בגובה העיניים: מה באמת מחליש או מחזק את החוסן של תלמידים, מהו תפקיד בית הספר – לא רק כמקום למידה אלא כמנגנון תמיכה נפשי־חברתי, איך מפתחים שפה חינוכית שמחזקת חוסן ומהם הכלים הפרקטיים שכל איש ונשות צוות יכולים ליישם כבר מחר בבוקר.

הרצאה מעוררת, מעשית ועמוקה – למי שרוצה לא רק ללמד – אלא גם לחזק.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי חינוך

העתיד כבר כאן

אנו בתקופה של שינויים. בתוך זמן קצר העולם יראה ויתנהג אחרת. תהליכים שהחלו לפני זמן הקורונה הבשילו במהירות. זה קורה כבר כעת.

הרצאה לצוותי חינוך על הדורות החדשים, השינויים שמתרחשים והאתגרים שבדרך (גפן 40516)

אנחנו חיים בעידן של שינוי מהיר ועמוק.
תהליכים שהחלו בשקט כבר לפני יותר מעשור – קיבלו תאוצה עם פרוץ הקורונה – וכיום הם מעצבים מחדש את כל תחומי החיים: החברה, העבודה, התקשורת, החינוך והמשפחה.

בקרוב מאוד – ולא בעתיד הרחוק – העולם ייראה ויתפקד אחרת.
והשאלה החשובה היא: האם מערכת החינוך מוכנה לזה?

על מה נדבר בהרצאה?

האנתרופולוג היישומי תמיר ליאון, שחוקר תרבויות ודורות מזה 25 שנה, יסקור בהרצאה סוחפת: מיהם האנשים החדשים? מה מאפיין את דור ה־Z והאלפא – ומה באמת מניע אותם, איך נראים מקומות העבודה של המחר – ומה זה אומר על כישורי העתיד שכדאי לטפח כבר היום, אילו טכנולוגיות כבר כאן – וכיצד הן משנות הרגלים, תפיסות ולמידה ומה מקומה של מערכת החינוך בתוך מציאות שבה הידע פתוח, הקצב מהיר, והנוער – שונה.

ההרצאה מיועדת לצוותי חינוך, מנהלים, רכזים ומורים שרוצים להבין לעומק את השינויים המתרחשים ולקבל פרספקטיבה עדכנית + כלים מעשיים לחינוך רלוונטי, מותאם־עתיד, שמדבר לדור של היום – ומכין אותו ליום של מחר.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי חינוך

תרבות הפנאי של הנוער - סיכונים וסיכויים

סיכונים, סיכויים ומה שביניהם – הרצאה לצוותי חינוך (גפן 40517)

מה עושים בני הנוער כשהם לא בבית הספר – ומה זה אומר על תפקידנו כמבוגרים משמעותיים בחייהם?

בעידן שבו תרבות הפנאי הפכה לזירת השפעה מרכזית על זהות, שייכות והתנהגות – חשוב להבין את הקודים התרבותיים, הסכנות הסמויות וההזדמנויות הגלומות בזמן הפנוי של בני הנוער.

האנתרופולוג היישומי תמיר ליאון, שחוקר את הדור הצעיר בישראל לאורך יותר משני עשורים, מציג בהרצאה זו תמונת עומק עדכנית של התרבות הצעירה, ומציע דרכים מעשיות ללוות, להכווין ובעיקר להבין.

מה בהרצאה? מהי תרבות הפנאי של בני הנוער בישראל 2025 – ומה השתנה? אילו סיכונים מתרחשים מתחת לרדאר – ואילו ערכים דווקא מתחזקים? מהם הקודים הסמויים: שפה, סמלים, רשתות, סטטוסים – והמסרים שביניהם ומה יכול בית הספר לעשות – כשמרחב ההשפעה נמצא דווקא מחוץ לשעות הלימודים.

בין הנושאים: שימוש באלכוהול וסמים, מסכים, רשתות והתמכרויות, תרבות מועדונים, זהירות בדרכים, עישון, נרגילות, אלימות פיזית ומילולית, התנהגות מינית, אלימות מינית וגבולות, שפה כמרחב השפעה – וקריאה ביקורתית במדיה ומקומם של בית הספר, ההורים והקהילה בתודעת המתבגר

הרצאה עדכנית, סוחפת ומעשירה – שמעניקה לצוות החינוכי הבנה עמוקה וכלים לפעולה חינוכית נכונה בעולם של הסחות, לחצים וחיפוש עצמי.

 

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי חינוך

דווקא עכשיו! השפעות הדיגיטל - איך, למה וכמה?

ההשפעות של העולם הדיגיטלי על בני נוער – מה עושים עם זה בבית הספר? (גפן 40520)

בעשורים האחרונים הפכו המסכים לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו – ובמיוחד של בני הנוער:
25 שנה אנחנו מחוברים לרשת,
21 שנה מחפשים בגוגל,
13 שנה מחזיקים טלפון חכם,
ושלוש שנים חיים בטיקטוק.

אבל מאחורי השימוש היומיומי – מסתתרות השפעות עמוקות על החשיבה, הרגש, התקשורת, השייכות והחוסן של התלמידים שלנו.
המסך הפך לא רק לכלי – אלא לסביבה התרבותית המרכזית שבה גדלים הדורות החדשים.

בהרצאה סוחפת, עדכנית ומבוססת מחקר, מציג האנתרופולוג היישומי תמיר ליאון את ההשפעות המרכזיות של העולם הדיגיטלי על בני נוער ומסביר בגובה העיניים איך אפשר לשמור על החוזקות של הדיגיטל – מבלי להתמכר לחולשות שלו.

בין הנושאים: חוסן אישי בעולם של השוואות ולייקים, אינטליגנציה חברתית מול תקשורת מתווכת מסך, בדידות וחרדות בגיל ההתבגרות, שינה, תזונה, ויסות רגשי – ומה הקשר למסך, איך משפיעה המדיה על הדימוי העצמי והמוטיבציה ואיך בית הספר יכול לתווך את המציאות – ולא רק להגיב לה!

הרצאה הכרחית לכל צוות חינוכי שמתמודד עם נוכחות גבוהה של מסכים – ועם נוכחות הולכת ופוחתת של קשב, ריכוז וחיבור.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
Intel
contact
GET IN TOUCH