בעשור האחרון – וביתר שאת מאז הקורונה – מוסדות חינוך מתמודדים עם אתגר הולך ומחריף: ירידה מתמשכת בחוסן האישי של תלמידים.
לחץ רגשי, ריחוק חברתי, שימוש מופרז במסכים ואובדן תחושת שייכות – יוצרים אצל ילדים ובני נוער תחושת בדידות, ירידה בתפקוד, ועלייה בהתנהגויות סיכוניות.
אבל לצד הדאגה – יש גם פתרון.
מה מגביר חוסן?
לא רק תכנים. לא רק שיחות. קהילה מחזיקה – שייכות מצמיחה.
המרכיב הקריטי ביותר בבניית חוסן אישי וקהילתי הוא תחושת השייכות.
MRIO הוא כלי מדידה ייחודי שפיתחנו כדי למדוד ולחזק את הלכידות החברתית בבית הספר – מהצוות החינוכי ועד התלמידים.
באמצעות שאלון אנונימי קצר (7 דקות), מתקבלת מפת עומק של התרבות הארגונית, המדויקת לכל שכבת אוכלוסייה – צוותי הוראה, כיתות, שכבות.
המערכת מספקת: מפת חום תרבותית (צבעונית, לפי דרגים וכיתות), תובנות עומק על מקורות שייכות, ריחוק, נורמות וסמלים, כלים פרקטיים לפעולה מדויקת ולא גנרית ועוד, אפשרות למדידה חוזרת לאחר ההתערבות
התכנית פועלת מדורג:
החל מחדר המורים – חיזוק החוסן המקצועי, אמון ושפה משותפת
ועד ליישום בקרב תלמידים, בפעילויות כיתה, שיח מונחה ויוזמות חינוכיות מבוססות נתונים.
MRIO אינו רק סקר אלא תהליך עבודה ייעוצי שלם בשיתוף חברות ייעוץ ארגוני מובילות, הפועלות עם המערכת בשטח.
במהלך אפריל 2025 לאחר חצי שנה של עבודה עם רשת חינוך גדולה שבו שולב MRIO בתהליך ייעוץ שכלל: אבחון, ניתוח ממצאים, גיבוש תכנית התערבות ייעוצית בשיתוף חברת הייעוץ הארגוני, יישום התכנית הייעוצית על ידי חברת הייעוץ ומדידה חוזרת, סוכמו והוגשו הממצאים.
התוצאות היו ברורות – שיפור ממוצע של 3.2 נקודות במדדי הלכידות אשר הובילו לעלייה של 18.4% בשיעור העובדים שדיווחו על מחוברות גבוהה מאוד במדדי ROI אנושי – בהם אמון בהנהלה, תחושת שייכות, עבודת צוות ומשמעות.