תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי

הרצאות לצוותי הדרכה ומדריכים בעמותות

חינוך, השפעה ומשמעות בעולם משתנה

צוותי ההדרכה בעמותות הם אלו שמחברים בין רעיון למציאות.

הם אלו שמתרגמים ערכים, חזון ושליחות לפעולה בשטח עם חניכים, מתנדבים, קהילות ואוכלוסיות רגישות.

אבל המציאות שבה הם פועלים מורכבת מאי־ודאות, עומס רגשי, שחיקה, פערים דוריים, משברי אמון וחוסר יציבות חברתית, במיוחד אחרי הקורונה, אירועי 7 באוקטובר והתרחבות תרבות המסכים.

כדי להנהיג באמת, לא מספיק לדעת 'מה נכון לעשות'. צריך להבין איך אנשים חושבים, להבין איך ולמה קבוצות מתחברות (או מתפרקות), מה מניע מתנדבים להישאר, איך מייצרים שייכות ובעיקר איך שומרים על אש השליחות גם כשהשטח מאתגר.

תרומתו הייחודית של האנתרופולוג היישומי תמיר ליאון לצוותי ההדרכה בעמותות היא לא עוד השראה, אלא כלים מעשיים להובלת קבוצה וליצירת השפעה אמיתית. הרצאותיו, מבוססות מתודה אנתרופולוגית הכוללת אלפי שעות של מחקרים איכותניים לצד נתונים מהשטח המעניקות את ההבנה האנושית והתרבותית על מה באמת מניע אנשים? איך נוצר חיבור? מה גורם לשייכות, אמון ומנהיגות להתקיים או להישבר? לצד כלים פרקטיים להדרכה ולמנהיגות בשטח.

התוכן מותאם במיוחד לעמותות בתחומי חינוך, נוער, רווחה, התנדבות, קהילה ואוכלוסיות ייחודיות ובעיקר לכל מי שמוביל אנשים ורוצה לא רק להבין את השטח, אלא גם לפעול בו בצורה חכמה, אנושית ומחוברת.

הרצאות לצוותי הדרכה ומדריכים בעמותות

איך מחזיקים חניכים באמת?

על חוסן, שייכות ונוכחות מדריך בעשייה הערכית-חברתית

למי ההרצאה מתאימה?

מדריכים/ות בעמותות | רכזי הדרכה | ש"ש ומד"צים בכירים | מובילי חונכות ופעילויות קהילתיות | אנשי חינוך בלתי-פורמלי בארגונים חברתיים ובעיקר לכל מי שמוביל חניכים, מתנדבים או משתתפים ורוצה לדעת איך באמת מחזיקים אותם לאורך זמן, לא רק בתיאוריה אלא בשטח

על ההרצאה

בעמותות ובארגוני חינוך וקהילה, הדרכה היא לא רק תפקיד – היא שליחות.
אבל שליחות לא מחזיקה לבד. כדי שחניכים או משתתפים יישארו, יאמינו ויתפתחו הם צריכים להרגיש שיש מסגרת שמחברת, מחזיקה ובעיקר רואה אותם.

המציאות של היום מורכבת: עומס רגשי, שחיקה, מסכים, חוסר יציבות בבית או בחברה וכל אלה פוגשים את המדריך בשטח. מדריכים לא אמורים להיות פסיכולוגים אבל הם בהחלט יכולים להיות דמות שמחזקת, שמחזיקה קבוצה ויוצרת חוסן מבפנים.

תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר קהילות, חוסן ותרבות ארגונית כבר 25 שנה מציג בהרצאה זו איך יוצרים קבוצה שמחזיקה אחד את השני, ומה הדבר החשוב ביותר שכל מדריך יכול לתת: נוכחות, יציבות והבנה אמיתית של בני אדם וקבוצות.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי הדרכה ומדריכים בעמותות

הדרכה בעולם משתנה

העתיד כבר כאן – איך מדריכים מובילים דור חדש בעולם שמשתנה מהר מהם

למי מתאימה ההרצאה?

מדריכים ומדריכות | רכזי סניפים ושבטים | ש"ש ומדריכי שנת שירות | מד"צים בכירים | מובילי הדרכה בעמותות ובתנועות נוער | אנשי חינוך בלתי־פורמלי ובעיקר לכל מי שמלווה דור חדש ורוצה להבין לא רק מה ללמד אלא איך להנהיג.

על ההרצאה

הדור שאתם מדריכים היום לא דומה לדורות שגדלו לפניכם. הוא חי בו־זמנית בעולם פיזי ודיגיטלי, מחפש משמעות אבל גם סיפוק מיידי, מדבר בשפה שונה על שייכות, הצלחה, חברות וזהות.
והעתיד? הוא כבר לא בעתיד הרחוק – הוא כאן.
בתוך עשור, מקצועות ייעלמו, דרכי למידה ישתנו, יחסי מדריך־חניך ייראו אחרת ומי שלא יבין את השינוי – פשוט יישאר מאחור.

בהרצאה חדה, מעוררת מחשבה ומבוססת מחקר שטח של 25 שנה, תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי מסביר למדריכים:
איך הדור הזה באמת חושב? למה קשה לו להתרכז? מה הוא מחפש במדריך? מה מפחיד אותו? ואיך אפשר להנהיג דור שחי אחרת – בלי להיות "מקרין סמכות" אלא "מדליק השראה"?

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי הדרכה ומדריכים בעמותות

מבעד למסך

מבעד למסך – מה באמת עושים החניכים שלנו כשאנחנו לא שם
תרבות פנאי, סיכונים ושייכות בקרב בני נוער – מזווית של מדריך

למי ההרצאה מתאימה?

מדריכים ומדריכות | רכזים | ש״ש ומד״צים בכירים | מובילי תחומי נוער וקהילה | אנשי חינוך בלתי־פורמלי | כל מי שמלווה חניכים ורוצה להבין לעומק את העולם שבו הם באמת חיים

על ההרצאה

מה קורה עם החניכים מחוץ לפעולה?
מה הם עושים אחרי שכיבינו את המדורה, כשאין מדריך בסביבה – ובטח שאין הורה?

תרבות הפנאי של בני הנוער היום מתרחשת בין שלושה מרחבים: המסך – החבורה – והשטח.
שם נבנית הזהות שלהם, שם נבחנים הגבולות, ושם מתחילים גם סיכונים: אלכוהול, סמים, מיניות, נהיגה פרועה, אתגרי רשת ולחץ חברתי.

תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי שחוקר כבר 25 שנה את תרבות הנוער ותנועות הנוער בישראל, מביא בהרצאה הזו מבט אמיתי, לא שיפוטי ולא היסטרי אלא מבט שטח חד ומפוקח דרכו המדריכים לומדים להבין את הקודים הסמויים של החניכים כדי שיוכלו באמת להיות שם בשבילם.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי הדרכה ומדריכים בעמותות

מה באמת עובר על החניכים שלנו?

מה באמת עובר על החניכים שלנו כשאנחנו לא בסביבה?

למי ההרצאה מיועדת?

מדריכים ומדריכות | רכזים | מד"צים וש"ש | מובילי צוותים והנהגות נוער | אנשי חינוך בלתי־פורמלי | כל מי שרוצה להבין את החניכים באמת – לא דרך סטיגמות, אלא דרך השטח

על ההרצאה

מה קורה עם החניכים כשאנחנו לא בסביבה?
מה עובר עליהם באמת – בחדר, במסך, בקבוצת הווטסאפ, בתחושת השייכות (או הבדידות) שהם מסתירים היטב?

ההרצאה פותחת חלון אמיתי לעולם הפנימי של בני הנוער – לא מתוך פחד או שיפוט, אלא מתוך הבנה: עולם של תרבות רשת, קודים חברתיים סמויים, שפה חדשה, לחץ להיראות, צורך עצום להשתייך והרבה פעמים גם מצוקה שאין לה מילים.

תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי שחוקר כבר 25 שנים את תרבות הנוער, מציג בהרצאה הזו תמונה חיה ומטלטלת של מה שהחניכים מרגישים, מחפשים, מסתירים ומה בדיוק הם צריכים מאיתנו כמדריכים –  לא עוד חוקים, אלא מבוגר אמיתי שמבין את השטח שבו הם חיים.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי הדרכה ומדריכים בעמותות

מחוברים - הדיגיטל, החניכים ומה שבינינו

מחוברים – הדיגיטל, החניכים ומה שבינינו
איך מדריך יכול להבין, ללוות ולהשפיע בעולם של מסכים, דופמין וטיקטוק

למי ההרצאה מתאימה?

מדריכים ומדריכות בתנועות נוער | רכזים וש"ש | מד"צים בכירים | מנהלי מערכות חינוך בלתי-פורמלי | כל מי שמוביל חניכים בעולם שבו המסך הוא לא מכשיר – אלא מציאות

על ההרצאה

החניכים שלנו נולדו מחוברים. הם לא 'מכורים לטלפון', הם חיים בתוכו. אינסטגרם הוא אלבום החיים שלהם, טיקטוק הוא בית ספר ודופמין דיגיטלי הפך למטבע תרבותי.

כמדריכים, אנחנו לא יכולים להתעלם מזה, אבל גם לא להיות שוטרי מסכים. כדי להשפיע באמת, אנחנו צריכים להבין את השפה, את המנגנונים המוחיים, החברתיים והרגשיים ואת המחיר שהנוער משלם על חיים בתוך רשת.

בהרצאה מבוססת מחקר אנתרופולוגי, תמיר ליאון אנתרופולוג יישומי, מציג בשפה חדה ובהירה איך העולם הדיגיטלי מעצב את הראש, הלב והקבוצה ואיך מדריך יכול להיות דמות משמעותית דווקא בתוך עולם של רשתות.

המסכים לא הולכים להיעלם והשאלה היא האם אנחנו נהיה המבוגרים שמבינים את העולם של החניכים ויודעים להוביל אותם בתוכו או כאלה שרק נלחמים בו?

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
Intel
contact
GET IN TOUCH