תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי

הרצאות לצוותי הדרכה בתנועות וארגוני נוער

מנהיגות, סמכות והשראה לדור שקם להוביל

להיות מדריך או רכז בתנועת נוער זה לא 'רק תפקיד, זו הנהגה אמיתית. זה להיות אח גדול, מוביל חברתי ומבוגר משמעותי ובו בזמן גם נער או צעיר שחווה עומס, אחריות, מסכים, ציניות, שחיקה ולעיתים גם בדידות.

הקורונה, אירועי 7 באוקטובר והשתלטות המסכים הפכו את תפקיד ההדרכה למורכב מאי פעם. הילדים ובני הנוער צמאים למשמעות, לחיבור ושבט אבל גם מושפעות מלחצים ומתרבות הרשת.

בהרצאות סוחפות ומהדהדות מעניק תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר למעלה מ- 25 שנה את התרבות הצעירה, לצוותי ההדרכה בתנועות הנוער כלים אמיתיים להוביל קבוצה. לא מכוח ה'תג' אלא מתוך הבנת התרבות – איך מציבים גבול בלי לאבד קשר? איך בונים שייכות אמיתית בתוך עולם של מסכים והשוואות? איך מדברים עם חניכים שמרגישים הכל אבל לא תמיד אומרים? ובעיקר איך נשארים מלאים מוטיבציה גם כשהעומס והשחיקה מתקרבים?

הרצאותיו של תמיר נשענות על מתודולוגיה אנתרופולוגית יישומית המשלבת בין מחקר איכותני הכולל אלפי שעות של תצפיות, ראיונות, שיחות ואיסוף מידע מרשת לצד מחקרים עדכניים ותרגומם לכלים יישומיים למחר בבוקר.

הרצאות לצוותי הדרכה בתנועות וארגוני נוער

איך מחזיקים חניכים באמת?

הצצה אמיתית לעולם הפנימי של בני הנוער דרך העיניים של מדריך שרוצה באמת להשפיע. להבין לא רק להדריך.

החניכים של היום גדלים בין מסך למדורת שבט, בין הצורך להיות חלק לבין הפחד לא להיות מספיק, מאז הקורונה, אירועי 7 באוקטובר והעלייה בחרדה ובבדידות – החבורה, התנועה והמדריך הפכו למקור משמעותי של חוסן ושייכות ומדריך שלא מבין את העולם שבו החניכים באמת חיים מהר מאוד נשחק, מפספס ומאבד חיבור ובעיקר כי אי אפשר להחזיק קבוצה או לחנך לדוגמה אישית מבלי להבין את הקודים, הפחדים והכוחות שמפעילים את הדור הצעיר מבפנים.

בהרצאה כנה, אמיצה ולא שיפוטית תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקֵר מעל 25 שנה את תרבות הנוער, מציג זוית ראיה אנתרופולוגית לעולם שמתקיים מתחת לפני השטח – תרבות רשת, שפה חדשה, לחץ להיראות, פחד להחמיץ, צורך עז להשתייך ולפעמים גם מצוקה שאין לה מילים.

בהרצאתו, מתרגם תמיר אלפי שעות של מחקר איכותני (תצפיות, שיחות, מדורות, שבילים, טיקטוק, מגרשי הספורט וחדרי השינה) בשילוב מחקרים עדכניים לפרקטיקה יישומית, לכלים למדריכים שמאפשרים להיות מבוגרים נוכחים שמבינים, רואים ומייצרים אמון.

למי ההרצאה מתאימה?

מדריכים ומדריכות | רכזים ומובילי צוותי הדרכה | ש"ש ומד"צים בכירים | אנשי חינוך בלתי פורמלי | כל מי שמוביל חניכים ורוצה לחזק אותם באמת מבפנים

על ההרצאה

חוסן אישי הוא הדלק שמאפשר לחניכים להתמודד עם כישלון, פחד, לחץ חברתי ושינויים. בשנים האחרונות ובמיוחד מאז עידן הקורונה והמסכים רמות החוסן בקרב ילדים ובני נוער נמצאות בירידה: יותר חרדה, יותר שחיקה, ופחות עמידות.

כמדריכים, אנחנו לא פסיכולוגים, אבל אנחנו כן יכולים להיות דמות מחזקת. בהרצאה חדה, כנה ומבוססת שטח, מסביר, תמיר ליאון אנתרופולוג יישומי, מהו חוסן אצל בני נוער, איך מזהים אותו, איך מפתחים אותו ואיך מדריך או מדריכה יכולים להיות מקור כוח אמיתי עבור חניכים ולא רק עוד 'מבוגר אחראי'.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי הדרכה בתנועות וארגוני נוער

הדרכה בעולם משתנה

העתיד כבר כאן – על חוסן, שייכות ונוכחות מדריך בעולם משתנה

דור החניכים של היום אינו דומה לדורות שקדמו לו. הוא חי בו־זמנית בין המסך למדורת השבט, בין צורך עמוק במשמעות לבין רצון בסיפוק מיידי. הוא מדבר שפה חדשה על שייכות, הצלחה, חברות וזהות.

המסכים, השלכות הקורונה והטראומה של 7 באוקטובר חיזקו את הצורך של ילדים ובני נוער במסגרת קבוצתית שמעניקה ביטחון ומשמעות. אבל שייכות אינה נוצרת מעצמה ומדריך ללא כלים רגשיים שוחק מהר.

בהרצאה סוחפת ומעשירה מתרגם תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר למעלה מ- 25 שנה את תרבות הנוער בישראל (בשטח, במדורות, בטיקטוק, במגרשי הספורט, בבית הספר ועוד), אלפי שעות של מחקר איכותני לצד מחקרים עדכניים לשפה יישומית, לכלים פרקטיים – איך מחזיקים קבוצה לאורך זמן? איך יוצרים שייכות אמיתית ולא רק נוכחות? איך מחזקים חניכים שחווים חרדה, מסכים או טראומה בלי להפוך למטפלים? ואיך מדריכים עצמם נשארים מלאי אמונה ולא נשחקים בדרך?

למי מתאימה ההרצאה?

מדריכים ומדריכות | רכזי שבטים וסניפים | ש"ש ומובילי הדרכה | מד"צים בכירים | אנשי חינוך בלתי פורמלי | כל מי שמוביל חניכים ורוצה להשפיע באמת מבפנים

על ההרצאה

החניכים שלכם, תלמידי כיתות ד'-יב', צמאים למקום בטוח, לקבוצה ששומרת עליהם ולמדריך שלא רק מדבר על ערכים, אלא מצליח להיות נוכח ולהחזיק אותם באמת.

בהרצאה מבוססת מתודולוגיה אנתרופולוגית יישומית, משרטט תמיר את 'מהו חוסן אצל בני נוער', איך מזהים אותו, איך מפתחים אותו בתוך קבוצה ואיך מדריך או מדריכה יכולים להיות עוגן של כוח ולא רק 'עוד מבוגר אחראי'.

מדריך שמבין את השטח, את התרבות של הדור ואת מה שמפעיל חניכים מבפנים מצליח לא רק להחזיק מעמד, אלא להחזיק קבוצה. כי חוסן לא נבנה רק בטיפול או בשיחה אישית, אלא גם בשבט, בסמל שעל החולצה, בתחושת האחריות ובמבט של מדריך שאומר: 'אני רואה אותך, ואני מאמין בך'.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי הדרכה בתנועות וארגוני נוער

מבעד למסך

מבעד למסך – מה באמת עושים החניכים שלנו כשאנחנו לא שם
תרבות פנאי, סיכונים ושייכות בקרב ילדים ובני נוער – מזווית של מדריך

החניכים של היום חיים בין שלושה עולמות שמעצבים את זהותם: המסך (כל מה שקורה בעולם הדיגיטלי), החבורה (המרחב החברתי, קבוצות החברים) והשטח (המציאות הפיזית שבה הם נמצאים).

אחרי הקורונה, בעידן של מסכים, עומס רגשי והטראומה של 7 באוקטובר, ילדים ובני נוער זקוקים יותר מתמיד למקום שמייצר שייכות, משמעות וביטחון. תנועות הנוער הן המקום הזה אבל מדריכים לא יכולים להחזיק מציאות כזו רק בעזרת ערכים טובים. הם צריכים להבין את השטח באמת. אי אפשר לשמור, להוביל או לדבר עם חניכים בלי לדעת מה קורה כשהם לא לידנו: מה קורה אחרי הפעולה, במגרש, במפגש שבת, בווטסאפ הסודי של השכבה או בסטורי שנעלם אחרי 24 שעות.

בהרצאה חדה, מרתקת ומבוססת מתודולוגיה אנתרופולוגית יישומית מציג תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר למעלה מ- 25 שנה את התרבות הצעירה בישראל, בפני המדריכים את העולם האמיתי שבו החניכים חיים. לא שיפוטי. לא מפחיד. אלא מבט מפוקח, רגיש ומדויק שמאפשר למדריכים לראות מעבר למסך ולהבין את הקודים הסמויים שמכתיבים לחניכים שייכות, פחד, גבולות וסיכונים.

איפה החניכים באמת חיים כשהפעולה נגמרת? מה נחשב היום 'להיות חלק מהחבורה' ומה המחיר של להיות בחוץ? למה סיכונים (אלכוהול, סמים, מיניות, נהיגה, אתגרים ברשת) הפכו לשפה של שייכות? ובעיקר איך המדריך יכול להיות שם בלי לשפוט, בלי להיבהל, ובלי לאבד סמכות?

למי ההרצאה מתאימה?

מדריכים ומדריכות | רכזים | ש״ש ומד״צים בכירים | מובילי תחומי נוער וקהילה | אנשי חינוך בלתי־פורמלי | כל מי שמלווה חניכים ורוצה להבין לעומק את העולם שבו הם באמת חיים

על ההרצאה

מה קורה עם החניכים מחוץ לפעולה? מה הם עושים אחרי שכיבינו את המדורה, כשאין מדריך בסביבה ובטח שאין הורה?

תרבות הפנאי של בני הנוער היום מתרחשת בין שלושה מרחבים: המסך – החבורה – והשטח. שם נבנית הזהות שלהם, שם נבחנים הגבולות, ושם מתחילים גם סיכונים: אלכוהול, סמים, מיניות, נהיגה פרועה, אתגרי רשת ולחץ חברתי.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לצוותי הדרכה בתנועות וארגוני נוער

מחוברים - הדיגיטל, החניכים ומה שבינינו

מחוברים – הדיגיטל, החניכים ומה שבינינו
איך מדריך יכול להבין, ללוות ולהשפיע בעולם של מסכים, דופמין וטיקטוק

כי דור החניכים של היום לא 'משתמש במסכים' הוא גדל בתוכם, כי מאז הקורונה, על רקע 7 באוקטובר והחרדה שמלווה בני נוער הדיגיטל הפך לבית, לבריחה ולשדה קרב רגשי, כי מדריכים מרגישים לפעמים שהם מדברים שפה אחרת מול מציאות של טיקטוק, רילס, FOMO ודופמין מהיר, כי חייבים להבין מה הסמארטפון נותן שלא מקבלים במקום אחר ובעיקר מכיוון שמדריך צריך לדעת איך להיות דמות משמעותית בתוך עולם של מסך ולא מחוצה לו.

בהרצאה סוחפת וחדשנית, המבוססת מתודה אנתרופולוגית יישומית, משרטט תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר למעלה מ-25 שנה את התרבות הצעירה בישראל, מה קורה בראש וברגש של בני נוער בעידן של לייקים ודופמין, איך המסך בונה זהות, שייכות, פחד להחמיץ ומדוע הוא כל כך ממכר, ובעיקר מעניק למדריכים שפה חדשה, הבנה וכלים פרקטיים לא כדי 'לכבות מסכים' אלא כאלה שיאפשרו למדריכים להיות נוכחים בתוך העולם שהחניכים חיים בו (מציאות שבה תשומת הלב נשברת כל 7 שניות)

למי ההרצאה מתאימה?

מדריכים ומדריכות בתנועות נוער | רכזים וש"ש | מד"צים בכירים | מנהלי מערכות חינוך בלתי-פורמלי | כל מי שמוביל חניכים בעולם שבו המסך הוא לא מכשיר אלא המציאות

על ההרצאה

החניכים שלכם נולדו מחוברים. הם לא 'מכורים לטלפון', הם חיים בתוכו. אינסטגרם הוא אלבום החיים שלהם, טיקטוק הוא בית ספר מחדש, ודופמין דיגיטלי הפך למטבע תרבותי. המדריכים לא יכולים להתעלם מזה אבל גם לא להיות שוטרי מסכים.

בהרצאתו למדריכים בתנועות הנוער, מסביר תמיר ליאון אנתרופולוג יישומי, בשפה חדה ובהירה איך העולם הדיגיטלי מעצב את הראש, הלב והשייכות לקבוצה ואיך דווקא במקום הזה למדריך יש מקום להיות דמות משמעותית.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
Intel
contact
GET IN TOUCH