תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי

הרצאות להנהגות בתנועות וארגוני נוער

חזון, חוסן והובלה ערכית

הנהגת תנועת נוער היא אחד מתפקידי המנהיגות המורכבים והמשפיעים בישראל – להוביל אנשים צעירים, להחזיק חזון חינוכי, לשמר מסורת תנועתית ועדיין להיות רלוונטיים לדור שמחפש משמעות עכשיו ועכשיו.

בעידן של מסכים, עומס רגשי ושינוי תרבותי, תפקידם של מרכזות, מזכ"לים, ש"ש ומד"צים בכירים כבר אינו רק ארגון פעולות, מחנות ומסעות אלא בניית זהות, חוסן ושייכות קהילתית.

הרצאותיו של תמיר ליאון אנתרופולוג יישומי, מבוססות על 25 שנות מחקר שטח אנתרופולוגי נושם בתנועות נוער, כפרי נוער, מכינות, צבא וקהילות צעירים ונותנות למנהיגים הצעירים כלים אמיתיים להנהיג מתוך מקום אנושי, ערכי ומחובר לשטח.

הרצאות להנהגות בתנועות וארגוני נוער

המדע של הביחד - איך יוצרים חוסן, שייכות וקבוצה שמחזיקה באמת

לכידות היא לא קסם ולא מזל – היא מבנה. והיא מתחילה ממנהיג שמבין אנשים, לא רק תכניות.


כי תנועה לא נשענת רק על פעולות, מחנות וקבצים היא נשענת על אנשים, כי אחרי שנים של משברים (קורונה, 7.10, עייפות ארגונית, עזיבת מדריכים) הסמכות כבר לא מובנת מאליה וחניכים לא נשארים 'כי צריך' אלא כי הם מרגישים שייכים, כי מנהיג בתנועה לא נמדד רק בכתיבת תכנית עבודה אלא ביכולת לגרום לאנשים לרצות ללכת אחריו, כי בלי אמון אין הנהגה ובלי חיבור אין תנועה.

ולכן, לכידות היא לא קסם ולא מזל היא מבנה. היא נוצרת מהבנה עמוקה של אנשים, מוטיבציות, קבוצה ורגשות.

בהרצאה חדה ומדויקת מציג תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר את המנגנונים שמניעים את התרבות הצעירה למעלה מ- 25 שנה, את המדע של ה'ביחד' – איך נוצר חיבור בין אנשים? מה מייצר קבוצה מאוחדת ולא רק אוסף של יחידים? ואיך בונים שייכות אמיתית דווקא בתקופה שבה כל אחד יכול ללחוץ 'לעזוב קבוצה' בלחיצת כפתור?

למי מתאימה ההרצאה?

מזכ"לים ומנהלי תנועות נוער | מנהיגות צעירה | רכזי הדרכה ומחוזות | מובילי צוותים קהילתיים | הנהלות עמותות ורשויות צעירים | אנשי חינוך בלתי־פורמלי ובעיקר לכל מי שמבין: שאם לא מחזקים את ה'ביחד' שום מערך ארגוני, תכנית או חזון לא יחזיק לאורך זמן.

על ההרצאה

מה גורם לחניכים, מתנדבים או מדריכים להישאר בתנועה או בעמותה? זה לא רק ערכים, פעילות או לוח תכניות זו תחושת השייכות. בעידן של עומס רגשי, עזיבות, עייפות ושחיקה, לכידות ארגונית וקהילתית

מה בהרצאה?

חלק ראשון: מה מחבר ומה מפריד?
מסע מרתק (ומפתיע) מתולדות האנושות ועד לעובדים בעידן המודרני  – מה גורם לנו להתגבש לקבוצות? איך נוצרת תחושת זהות משותפת? ולמה ההבדלים בין אנשים, כשמנוהלים נכון, דווקא מחזקים את תחושת השייכות?

חלק שני: הפרקטיקה של הלכידות – מדידה, כלים ונתונים

היכרות עם 9 פרמטרים אנתרופולוגיים ללכידות קבוצתית, איך מודדים את רמת הלכידות בפועל, Case Study ניהולי – איך שינוי קטן יצר קפיצה באמון, שיתוף פעולה ומעורבות עובדים, כלים להנהגה יומיומית שמייצרים תחושה של לכידות קבוצתית כמו בניית שפה פנימית מחברת, טקסים קטנים, שילוב אמפתיה ותכלית משותפת, גבולות רכים וברורים, זיהוי נקודת המוצא של איפה מתחילים כדי לייצר אימפקט מהיר ועוד

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות להנהגות בתנועות וארגוני נוער

דור חדש – הנהגה אחרת

כדי להנהיג דור חדש, לא צריך לוותר על ערכים, אלא לדעת איך לדבר אותם אחרת – איך מנהיגים דור Z ואלפא בעולם תנועתי משתנה?

כי סמכות כבר לא מתקבלת אוטומטית היא חייבת להירכש, כי דור Z ואלפא לא 'מורדים' הם פשוט דור שמחפש משמעות, שקיפות והקשבה, כי אחרי קורונה, 7 באוקטובר ונוכחות מאסיבית של המסכים בחיי החניכים ובכלל בחיי כולנו, המנהיגות התנועתית חייבת להיות אנושית יותר, קשובה יותר ומחוברת יותר, כי אם נמשיך לדבר בשפה של הדורות הקודמים נאבד את החניכים ואת ההנהגה העתידית של התנועה ובעיקר כי הדור הזה הוא לא בעיה שצריך לפתור, אלא מנוע שצריך לדעת להפעיל.

בהרצאה סוחפת המבוססת על מתודה אנתרופולוגית יישומית הכוללת אלפי שעות של תצפיות שטח והצלבות מחקרים, מסביר תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי, איך נראה הנוער שמוביל היום את התנועה, מה מניע אותו ובעיקר איך מנהלים דור שדורש שיחה, שייכות ודוגמה אישית יותר מאי פעם.

למי מתאימה ההרצאה?

מזכ"לים | מנהלי ותפקידי הנהגה בתנועות נוער | רכזי סניפים/מחוזות | ש"ש ומדריכים מובילים | צוותי מטה וארגון | חברי ועד מנהל ותפקידים חינוכיים בכירים ובעיקר – לכל מי שמבין שהפער הבין־דורי אינו “בעיה חינוכית” אלא הזדמנות מנהיגותית שאפשר לרתום כדי לבנות תנועה חזקה, רלוונטית ומחוברת.

מה בהרצאה?

מי הם דור Z ודור האלפא בתנועות? עולם הערכים שלהם, השפה, הקשיים ובעיקר איך הם תופסים הנהגה ושליחות, הפער הבין־דורי בהנהגה התנועתית בין 'אנחנו היינו חיים בתנועה' לבין 'החניך חי במסך' – איך מגשרים בלי לאבד ערך, מה מחזיק חניך או מדריך בתנועה?  איך מנהיגים בלי ‘פקודות’? איך מייצרים השפעה שמבוססת על אותנטיות ולא רק על תפקיד או ותק?, כיצד מציתים השראה? הדרכה אל מול פיקוד, איפה עובר הגבול בין יד רכה ליד חינוכית? למה דווקא דור Z הוא הכוח הגדול ביותר של התנועה לשנים הקרובות ועוד

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות להנהגות בתנועות וארגוני נוער

הסודות הנסתרים של מנהיגות חינוכית–תנועתית

כי מנהיגות בתנועות נוער או בארגונים חינוכיים כבר לא נולדת מהתפקיד או מהסמל אלא מהיכולת להבין אנשים ואת התרבות שבתוכה הם חיים, כי אחרי הקורונה, 7 באוקטובר, שחיקה רגשית ונוכחות בלתי פוסקת של מסכים אי אפשר להנהיג עם 'פקודות'. נדרשת הקשבה, יצירת שייכות, כיוון ומסוגלות, כי כשחניכים, ש"שניקים או מדריכים לא מרגישים שרואים ומבינים אותם באמת הם לא נשארים, כי תכנית עבודה טובה לא תחזיק בלי תחושת 'ביחד', אמון ומנהיגות שיודעת קודם כל לראות בני אדם ובעיקר כי מנהיגות לא נמדדת בכמה אנשים אתה מנהל, אלא בכמה אנשים בוחרים ללכת אחריך מרצון.

בהרצאה חכמה, סוחפת ומדויקת, תמיר ליאון אנתרופולוג יישומי החוקר למעלה מ- 25 שנה את התרבות הצעירה, לכידות, חוסן, ארגונים והנהגות, חושף את הרבדים הסמויים שמשפיעים על היכולת שלנו להנהיג בעולם משתנה. ההרצאה מבוססת מתודה אנתרופולוגית יישומית המשלבת בין מחקר איכותני הכולל אלפי שעות של תצפיות, ראיונות, שיחות ואיסוף מידע מרשת לצד מחקרים עדכניים ותרגומם לכלים יישומיים שאפשר להפעיל כבר מחר בבוקר: איך בונים מנהיגות שמצליחה לחבר אנשים לא רק לנהל אותם? איך מייצרים אמון, שייכות ומוטיבציה גם כשאין סמכות פורמלית? איך מחזיקים הנהגה לאורך זמן בעולם של שחיקה, מסכים ופערים בין־דוריים ועוד.

כי כדי להנהיג לא צריך יותר כוח, אלא יותר הבנה.

למי מתאימה ההרצאה?

מזכ"לים ותפקידי הנהגה בתנועות נוער | מנהלי מחוזות/סניפים | רכזי הדרכה | מובילי קהילה ונוער ברשויות | מנהלי תחומי חינוך ורווחה | יועצים ארגוניים/קהילתיים | מנהלי בתי ספר ומערכות חינוך חברתיות ובעיקר – לכל מי שמבין שמנהיגות בתנועה, בקהילה או בארגון חינוכי לא נולדת מתפקיד – אלא מהבנת השטח התרבותי והאנושי.

מטרת ההרצאה

להנגיש למובילי תנועות נוער, מנהיגים קהילתיים ואנשי חינוך את אותם יסודות עמוקים של מנהיגות, אלו שלא כתובים בחוברת הדרכה, לא נלמדים בקורס פיקוד ולא מופיעים בפרוטוקול ישיבות, אבל הם אלה שמכריעים – האם האנשים שלך באמת הולכים אחריך או רק 'עובדים לידך'.

בין הנושאים בהרצאה

מהי מנהיגות? על ההבדל בין ניהול פעילות לבין יצירת תנועה של אנשים מתוך רצון פנימי? הסודות הנסתרים – 4 מנועי הנהגה אנושית – מה באמת מפעיל אנשים מבפנים? למה הם בוחרים ללכת אחרי מנהיג ולא רק לציית לו? על השטח לפני המצגת – איך תרבות, שפה וסמלים משפיעים על הנהגה יותר מכל מבנה ארגוני? רגש, החלטות והשראה במקום סמכות – איך עובדים עם רגש כדי לייצר חיבור, אמון ושיתוף פעולה? מנהיגות בעידן של דור Z ואלפא – איך מדברים מנהיגות לדור שלא מקבל 'פקודות' אלא דורש משמעות, שייכות ודוגמה אישית?

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות להנהגות בתנועות וארגוני נוער

סודות המנהיגות האותנטית

מנהיגות בתנועת נוער או בארגון חברתי לא באה מתפקיד היא מגיעה מהיכולת להיראות, לראות אחרים ולהנהיג מתוך אמת

למי מתאימה ההרצאה?

מזכ"לים ומנהיגי תנועות נוער | מנהלי סניפים/מחוזות | רכזי הדרכה וקהילה | ש"ש ומדריכי צוותים בכירים | מנהיגות קהילתית ברשויות מקומיות | מובילי עמותות וארגונים חברתיים ובעיקר – לכל מי שמבין שבעולם שבו סמכות פורמלית כבר לא מספיקה – הדרך להנהיג היא דרך אנושיות, אותנטיות וחיבור אמיתי לאנשים.

על ההרצאה

בעבר 'מדריך', 'מרכז' או 'מנהל' קיבל כבוד מעצם התפקיד. היום זה כבר לא עובד כך. הדור הצעיר לא הולך אחרי היררכיה או ותק אלא אחרי אנשים שהם אמיתיים, יציבים, רואים אותם ויודעים להוביל מתוך דוגמה אישית. בעידן של מסכים, שינויים מהירים וחוסר ודאות – מי שמוביל תנועה, שבט, סניף או ארגון חברתי חייב להבין: מנהיגות היא לא פקודות, אלא נוכחות שמייצרת אמון.

בהרצאה בגובה העיניים, מבוססת מחקר תרבותי ושטח, מציג תמיר ליאון אנתרופולוג יישומי, איך נבנית מנהיגות אמיתית? למה צעירים לא 'עושים כי אמרו להם'? מה הקודים הסמויים שגורמים לחניכים, מדריכים או מתנדבים ללכת אחרי מישהו מבחירה ולא מחובה?

בין הנושאים בהרצאה

ניהול מול הנהגה – על ההבדל בין לארגן פעילות לבין להוביל אנשים שמאמינים בך, למה כבר לא סומכים על סמכות? על ירידת האמון במבוגרים ומה זה דורש מהנהגות חינוכיות וקהילתיות, הדור הצעיר – מה מניע אותו? על החיפוש אחר משמעות, קהילתיות ואותנטיות, Signals – על האותות שבונים או שוברים מנהיגות ועוד

 

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
Intel
contact
GET IN TOUCH