תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי

הרצאות לחניכי תנועות וארגוני נוער (ד'-י"ב)

חוסן, זהות, עתיד ושייכות

הדורות הצעירים (Z ואלפא) של היום גדלים בתוך מציאות שלא דומה לשום דור קודם. קורונה, טראומת ה-7 באוקטובר, המלחמה, המסכים בכל מקום, העומס חברתי והרצון להיות 'מישהו' מצד אחד ותחושת בלבול, לחץ ובדידות מצד שני. ודווקא בתוך המציאות הזו, הם צריכים מקום בטוח להבין את עצמם, את העולם ואת הקבוצה שהם חלק ממנה.

תנועות הנוער ובתי הספר ממשיכים להיות אחת ממסגרות השייכות האחרונות, אבל כדי באמת להחזיק חניכים, לרתום אותם ולחזק אותם מבפנים, צריכים קודם כל להבין את השטח בו הם חיים.

בהרצאות סוחפות ומהדהדות מעניק תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר למעלה מ- 25 שנה את התרבות הצעירה, לחניכי תנועות הנוער (ד'-יב'), כלים בהירים ופרקטיים שיעזרו להם להבין יותר את עצמם בעולם של מסכים, לחץ חברתי, השוואות ותדמית, כלים לחוסן אישי, דחיית סיפוקים וחיזוק שייכות וקשרים אמיתיים ובעיקר את היכולת לראות איך אפשר להוביל, להיות חבר ולהיות חניך מבלי לאבד את עצמך בתוך הרעשים.

הרצאותיו של תמיר נשענות על מתודולוגיה אנתרופולוגית יישומית המשלבת בין מחקר איכותני הכולל אלפי שעות של תצפיות, ראיונות, שיחות ואיסוף מידע מרשת לצד מחקרים עדכניים ותרגומם לכלים יישומיים שהחניכים מבינים אותם ומתחברים אליהם.

הרצאות לחניכי תנועות נוער (כיתות ד'-י"ב)

העתיד – העולם משתנה ואנחנו איתו

תנועות וארגוני הנוער הן המקום שבו בני הנוער לא רק מדברים על העתיד הם יוצרים אותו
הן המקום שבו חניכים לומדים להוביל, לחלום, לטעות, לקום, להתחיל מאפס ולגרום לאחרים להצטרף אליהם. בעולם שבו מסכים מחליפים שיחה ובדידות מחליפה קהילה התנועה היא מהמקומות היחידים שבהם העתיד עדיין נבנה ביחד, לא לבד.

אבל העולם שאליו החניכים גדלים כבר לא דומה לעולם של ההורים, וגם לא לזה שבו המדריכים התחנכו: המסכים הפכו למציאות, בינה מלאכותית משנה את שוק העבודה, 7 באוקטובר והקורונה שינו את תחושת הביטחון, והמשמעות של הצלחה, שייכות ו'מי אני' נכתבת מחדש.

בהרצאה סוחפת ומרתקת תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי, החוקר למעלה מ- 25 שנה את התרבות הצעירה (בשבט, במסך, ברחוב, בטיקטוק ובמדורות) מאפשר לחניכים הצצה אמיתית לעתיד, מתוך הבנה עמוקה של איפה הם היום באמת חיים ואיך אפשר להוביל מתוך המקום הזה.

ההרצאה מחברת בין השטח לבין המחר: בין קבוצה וערכים לבין טכנולוגיות, בחירות אישיות והשפעה. היא לא מטיפה, לא מפחידה אלא נותנת לחניכים הבנה חדשה: איך העתיד נראה, ואיך הם יכולים להיות חלק ממי שמעצבים אותו.

למי ההרצאה מתאימה?

חניכים בכיתות ד'–י"ב | ש"ש ומד"צים | מועצות תלמידים ונהגת נוער | קבוצות מנהיגות צעירה | נוער בצמתי בחירה | תוכניות העשרה ומצוינות

על ההרצאה

הדור הצעיר גדל בעולם שכבר לא דומה למה שהכירו ההורים וגם לא המדריכים. הרבה השתנה: איך לומדים, איך עובדים, מה זה 'להצליח', מה זה 'להיות שייך' ואפילו מה זה 'אני'.

העתיד כבר לא רחוק – הוא כבר כאן.

זו לא הרצאה על 'מה תהיו כשתהיו גדולים' אלא על איך אתם רוצים לחיות בעולם שמתהווה עכשיו: עולם של בינה מלאכותית, רובוטים, רשתות חברתיות, אקלים משתנה אבל גם הזדמנויות עצומות להשפיע, להוביל, ליצור.

מה בהרצאה?

אילו טכנולוגיות כבר משנות את העולם ואיפה בני נוער יכולים להיות חלק מזה? איך נראים מקצועות העתיד ולמה חלקם עוד לא הומצאו?, מה ההבדל בין 'לשרוד את המציאות' לבין 'לעצב אותה'? אילו כישורים חשוב לפתח היום כדי שלא נישאר מאחור מחר? איך שייכות, ערכים, סקרנות ואומץ חשובים לא פחות מציונים ומבחנים? ובעיקר איך כל אחד יכול להוביל שינוי גם אם הוא רק חניך בכיתה ד'?

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לחניכי תנועות נוער (כיתות ד'-י"ב)

מחוברים

כי בתנועה, בניגוד למסך מסתכלים אחד לשני בעיניים. שם נוצרת אחווה, שייכות ומשמעות שמחזקות חוסן אמיתי. אבל גם שם המסך לא נשאר בבית. הוא מגיע איתנו לטיול, לשטח, לפעולה.

ההרצאה עוזרת לחניכים להבין: איך חיים בעולם דיגיטלי ועדיין נשארים בני אדם, חברים, שבט.

למי ההרצאה מתאימה?

חניכי תנועות וארגוני נוער בכיתות ד'-י"ב | ש"ש ומד"צים | קבוצות מנהיגות | תוכניות מניעה ושיח על מסכים

על ההרצאה

אנחנו הדור הראשון שגדל עם אינטרנט בכיס,
הדור שחי בעולם אמיתי אבל גם בעולם של מסך, וואטסאפ, טיקטוק ולייקים.

30 שנה שאנחנו מחוברים לרשת, 17 שנה עם סמארטפון, ו־7 שנים בעולם של טיקטוק.
המסך כבר לא 'עוד מכשיר', הוא העולם שבו אנחנו לומדים, אוהבים, משתפים, נלחצים, נעלבים ומרגישים שייכים (או לבד).

אבל מה זה באמת עושה לנו? למוח? ללב? לביטחון העצמי? לחברות? לשייכות בקבוצה?

זו לא הרצאה של "תכבה את הטלפון".
זו הרצאה שמראה בגובה העיניים איך המסך משפיע באמת על החיים שלנו ואיך אפשר להיות מחוברים מבלי ללכת לאיבוד.

מה בהרצאה?

למה קשה להתרכז היום כמו פעם – ומה הקשר לדופמין, נוטיפיקציות וסווייפ למעלה, אינסטגרם, טיקטוק וסטוריז – לא רק תמונות, אלא חלק מהזהות שלנו, חוסן אישי בעולם של לייקים והשוואות אינסופיות, בדידות בתוך קבוצות – איך אפשר להיות מוקף אנשים ולהרגיש לבד, שינה, מצב רוח וחרדה – מה קורה כשמסך בא איתנו למיטה ואיך שומרים על עצמנו מבלי לוותר על טכנולוגיה ובלי להפוך את הטלפון לאויב

הרצאה שפותחת עיניים, ומעניקה לבני נוער כלים מעשיים לחיים בעידן של הפרעות קשב, דופמין ולייקים

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לחניכי תנועות נוער (כיתות ד'-י"ב)

לצאת מהסרט - תרבות הצריכה

מה המדיה מספרת לנו ובמה אנחנו בוחרים להאמין?

על רשתות, פרסומות, אידיאלים – ועל היכולת שלנו לבחור מי אנחנו באמת.

כי בתנועה מחנכים מנהיגות צעירה – לא רק צרכני תוכן.
כי מי שמוביל – צריך להבדיל בין אמת לפרסומת, בין ערך ללייק.
כי כדי לשנות את העולם – צריך קודם להבין איך הוא מספר את עצמו.

למי ההרצאה מתאימה?
חניכי תנועות וארגוני נוער בכיתות ד'-י"ב | מועצות נוער | תוכניות מנהיגות | תוכניות מניעת מסכים ותוכן | פעילות חברתית ערכית

על ההרצאה

עולם המדיה לא רק מספר לנו סיפורים – הוא גם כותב אותנו בתוכם.

בין אינסטגרם, נטפליקס, טיקטוק ופרסומות – אנחנו פוגשים כל יום עשרות אלפי מסרים: איך צריך להיראות, מה נחשב "מושלם", מה זה הצלחה, מי שווה יותר ומי פחות.

אבל מאחורי המסך יש מנגנון חכם מאוד – כזה שיודע לעורר רגשות, להשפיע על בחירות, לשבור ביטחון עצמי ואפילו ליצור מציאות.

ההרצאה נותנת הצצה מרתקת ל'מאחורי הקלעים' של המדיה ומלמדת בני נוער לחשוב במקום רק לצרוך.
לא להאמין לכל מה שרואים – אלא להתחיל לשאול למה.

מה בהרצאה?

איך פרסומות ורשתות 'מדברות' אל המוח שלנו גם כשאנחנו לא שמים לב, אידיאל יופי ודימוי גוף – מי קבע מה יפה? ומה המחיר שאנחנו משלמים, עוקבים, לייקים ו'פופולריות' -למה זה מרגיש כמו אמת, למרות שזה מספר, למה ידיעה אחת מרגשת אותנו יותר מאחרת? ואיך המדיה בוחרת בשבילנו על מה לחשוב, איך תנועות נוער יכולות להחזיר משמעות, אמת וקהילה, איך לבחור מתוך מודעות ולא מתוך 'ככה כולם עושים'

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לחניכי תנועות נוער (כיתות ד'-י"ב)

לא נשברים - חוסן אישי

חוסן אישי – איך נשארים חזקים בעולם של לחץ, מסכים ובדידות?

בעשור האחרון גדל דור שחווה יותר שינויים, לחצים וטלטלות מכל דור לפניו. קורונה, 7 באוקטובר, עומס רגשי, תרבות מסכים, השוואות, חרדה ובדידות ודווקא בתוך כל זה תנועות הנוער נשארו אחד המקומות האחרונים שבהם עוד מרגישים חיבור אמיתי, קבוצה ומבט בעיניים. כי בתנועה, בניגוד למסך מסתכלים אחד על השני, לא על המסך. שם נוצרת אחווה, שייכות ומשמעות שמחזקות חוסן אמיתי.

אבל גם שם המסך מגיע איתנו לפעולה, לשטח ולטיול. הוא כבר לא 'בעיה חיצונית' אלא חלק מהעולם שבו אנחנו חיים וצריכים ללמוד להתמודד איתו והשאלה היא איך שומרים על עצמנו חזקים, מחוברים ובטוחים גם בתוכו?

בהרצאה מרתקת ומהדהדת מציג תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר מעל 25 שנה את התרבות הצעירה בישראל (במדורות, בשבילים, בטיקטוק ובשיחות עומק עם חניכים, מדריכים והורים), לחניכי תנועות וארגוני הנוער (ד'-יב'), בשפה פשוטה, מותאמת ובגובה העיניים איך בונים חוסן אישי בעולם של לחץ, מסכים והשוואות? איך מפתחים עוצמה שמחזיקה אותנו כשקשה ואיך שייכות, קבוצה וחברות אמיתית הופכות למנוע שמחזק מבפנים.

הרצאותיו של תמיר נשענות על מתודולוגיה אנתרופולוגית יישומית המשלבת בין מחקר איכותני הכולל אלפי שעות של תצפיות, ראיונות, שיחות ואיסוף מידע מרשת לצד מחקרים עדכניים ותרגומם לכלים יישומיים שהחניכים מבינים אותם, מתחברים אליהם ולוקחים איתם הביתה.

למי ההרצאה מתאימה?
חניכים בכיתות ד'–י"ב | ש"ש ומד"צים | קבוצות מנהיגות נוער | תוכניות חוסן ומניעה | בני נוער בתנועות נוער וארגונים חברתיים

על ההרצאה

עולם מהיר. רשתות שלא נרגעות. מלחמה. מסכים. בדידות גם כשמחוברים לאלפי אנשים. בעידן כזה חוסן אישי זו כבר לא 'עוד מילה' אלא שריר שחייבים לחזק.

הרצאה בגובה העיניים. על איך הם מרגישים באמת. כשקשה, כשיש לחץ חברתי, כשיש פחד להיכשל, כשאין אוויר לנשום מהשיעורים, מבחנים, רשתות והפחד מלהחמיץ (FOMO) כל הזמן שם. במפגש זה, החניכים לומדים איך בונים חוסן אישי מבפנים גם אם המציאות בחוץ לא תמיד קלה.

מה בהרצאה?

בהרצאה סוחפת, בהירה ובגובה העיניים, מסביר תמיר לחניכי תנועת הנוער על מה זה בכלל חוסן אישי? (רמז: זה לא להיות סופרמן ולא לבכות אף פעם), איך מסכים, רשתות וזמן מסך משפיעים על החוסן ועל מצב הרוח, למה אנחנו מרגישים לפעמים לבד גם כשיש לנו מלא עוקבים, חברים וקבוצות וואטסאפ, על הדרכים להתמודד עם לחץ, חרדה, אכזבה וכישלון, על איך התנועה, השבט והקבוצה מחזקים חוסן יותר מכל אפליקציה וסט של כלים ממשיים שמחזקים מבפנים: שפה, נשימה, שגרה, משמעות, נתינה ועוד

לצמוח ולא להישבר.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות לחניכי תנועות נוער (כיתות ד'-י"ב)

הנחש והמרשמלו

הנחש והמרשמלו – על פיתויים, דחיית סיפוקים והכוח להצליח באמת

כי בתנועה אנחנו לא רק מדברים על ערכים אנחנו עושים אותם, כי מי שמוביל קבוצה, מי שלובש חולצת תנועה או עומד מול חניכים צריך לדעת לבחור נכון גם כשאף אחד לא רואה כי בכל טיול, פעולה, פעילות או גלילה בטיקטוק תמיד יופיע ה'מרשמלו, הפיתוי הקטן שמרחיק אותנו מהמטרה הגדולה.

בהרצאה משעשעת, סוחפת ומלאת דוגמאות מהחיים מסביר תמיר ליאון, למה כל כך קשה לאכול את המרשמלו עכשיו ואיך אפשר לבחור אחרת. לא בכוח אלא מתוך הבנה.

ניתן לבחור דגש לנושא ההתמודדות: מסכים וטלפונים, אלכוהול, עישון וסמים, התמכרות לריגוש / FOMO, זהירות בדרכים

למי ההרצאה מתאימה?
חניכים בכיתות ד'–י"ב | תנועות וארגוני נוער | תוכניות מנהיגות | תוכניות למניעת התמכרויות | סדנאות סמים, אלכוהול, עישון ומסכים | תהליכי חוסן וזהירות בדרכים

על ההרצאה

אנחנו חיים בעולם שמציע סיפוק מיידי בכל שנייה: סרטון ב־TikTok, הודעה ב־WhatsApp, משחק, לייק, נשנוש, סיגריה, 'רק עוד רגע'. הראש יודע מה נכון אבל הלב והמוח לפעמים לוחשים: 'יאללה… רק הפעם'.

מה בהרצאה?

למה המוח שלנו רוצה עכשיו – ולא אחר כך? על הקשר בין דופמין, סיפוק מיידי ומוח של מתבגר? מה משבש לנו החלטות חכמות גם כשאנחנו יודעים מה תהיה התוצאה? איך אנשים מצליחים באמת (לא בזכות מזל, אלא בזכות שליטה עצמית, חוסן והתמדה)? מה משותף ללוחם, מדריך, ספורטאי ואפילו יזם צעיר? ובעיקר תרגילים פשוטים לשינוי הרגלים, חיזוק כוח הרצון ובחירה מתוך מודעות

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
Intel
contact
GET IN TOUCH