תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי

הרצאות להורי חניכים בתנועות וארגוני נוער

להבין, ללוות ולהישאר חלק

כשהילדים שלנו נכנסים לתנועת נוער הם כבר לא רק 'הילדים שלנו'.
הם חלק משבט. הם פוגשים חברים, מדריכים, ערכים, משימות וגם סיכונים ולחצים שלא תמיד רואים מהבית.

בעשור האחרון, עולמם של הילדים עבר שני טלטולים מרכזיים: הקורונה שהביאה בדידות, נתק חברתי, מסכים במקום אנשים, ואיבוד שגרה ותחושת שליטה ואירועי ה- 7 באוקטובר שהביאו פחד עמוק, אובדן ביטחון, חוסר ודאות קיומי ושאלות של זהות, שייכות ומשמעות.

ההורות בעידן הזה השתנתה לגמרי. פחות שליטה יותר שחרור, פחות 'לדעת הכל' יותר לסמוך ופחות הגנה רק מבחוץ. יותר בניית חוסן מבפנים.

בעולם של מסכים, חרדה וניתוק חברתי תנועות הנוער מחזירות את מה שהילדים הכי צריכים: שייכות אמיתית ולא וירטואלית, משמעות וערכים ולא רק הישרדות ולייקים, מרחב בטוח של ביחד שבו מותר לפחד, לחלום ולחשוב ביחד וחוסן קהילתי. כי חוסן בונים ביחד.

אבל יחד עם העוצמה, מגיעים גם אתגרים: לחץ חברתי, חשיפה רגשית, התמודדות עם דימוי עצמי, מיניות, מסכים, אובדן וחרדה.

דווקא במקום הזה, בין הבית לתנועה, הורים זקוקים להבנה אמיתית של מה קורה שם, מתחת לפני השטח: מה מעסיק את החניכים? איך, דווקא היום, צריך לעזור להם לבחור בתנועה? איך מייצרים בבית שיח שמחזק ולא מרחיק? ואיך משמרים קשר בלי לפגוע בעצמאות שהם כל כך מחפשים?

בהרצאותיו מביא תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי וחוקר תרבות הנוער למעלה מ־25 שנה, נקודת מבט חדה, רגישה ומעשית על החיבור בין הורה, ילד ותנועה. זוהי הזמנה להבין את העולם שבו הילדים חיים באמת.

הרצאות להורי חניכים בתנועות וארגוני נוער

איך מחזקים את הילדים שלנו באמת?

איך מחזקים ילדים באמת – חוסן, שייכות ונוכחות הורית בעולם משתנה

כי ילדים לא מתחזקים מהסברים אלא מהרגשה שמישהו רואה אותם, כי חוסן אישי הוא לא 'לא ליפול' אלא לדעת שיש מי שתופס אותך כשאתה נופל, כי אחרי קורונה, טראומת אירועי ה-7 באוקטובר, המלחמה וההצפה הדיגיטלית הילדים שלנו צריכים הורים שנוכחים, שמחוברים ולא רק מגנים.

בהרצאה חדה ומהדהדת, בזווית ראייה אנתרופולוגית משרטט תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר למעלה מ-25 שנה את התרבות הצעירה בישראל (בשטח, בחדרים, במדורות, במסכים, בתנועות הנוער, במגרשי הספורט ועוד), את החוסן? איך הוא מתפתח? ובעיקר להבין על איך, בכלים פשוטים, אנחנו כהורים יכולים לחזק את הילדים שלנו באמת. זוהי לא עוד תיאוריה פסיכולוגית זו הבנה אנושית, שטחית ועמוקה גם יחד שמחזירה להורים ביטחון, שפה וחיבור.

למי מתאימה ההרצאה?
הורים לחניכים בתנועות וארגוני נוער | הורים לילדים ובני נוער (ד'–י"ב) | מדריכים ומחנכים בקהילה | אנשי טיפול וחינוך בלתי־פורמלי ובעיקר לכל מי שמבין שהכוח לחזק ילד או נער לא מגיע מהסברים או דרשות, אלא מהבנה, דוגמה אישית ונוכחות חכמה

על ההרצאה

חוסן אישי הוא לא 'להיות חזק' אלא לדעת ליפול ולקום, לבקש עזרה, להאמין שמישהו רואה אותי ושאני חלק ממשהו גדול ממני.

בעשור האחרון ובמיוחד מאז הקורונה רמות החוסן בקרב ילדים ובני נוער בירידה והמציאות בישראל אחרי טראומת אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה רק העצימה חרדות, אובדן ביטחון בסיסי, שבר קהילתי וחוסר ודאות.

בתוך כל זה להורים ולתנועה יש תפקיד מרכזי – לא להחזיק את כל העולם, אלא להיות עוגן קטן ויציב בתוך עולם שמתערער.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות להורי חניכים בתנועות וארגוני נוער

הילד שלכם ועולם העבודה העתידי

אי אפשר לעצור את העתיד אבל אפשר להכין אליו את הילדים שלנו
בין תנועה, בית ומסך – הרצאה שנותנת להורים מצפן לעולם שמתחיל כבר עכשיו

בעולם שבו תנועת הנוער, הבית והמסך נפגשים בכל רגע הורים מחפשים מצפן. לא עוד 'איך מגבילים מסך' אלא איך מחנכים ילד שמסתכל קדימה, שמחובר לערכים אבל גם לעולם המשתנה.

תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי וחוקר תרבות הדורות הצעירים מחבר בהרצאה הזו בין הבית לתנועה, בין חינוך לערכים, ומראה להורים איך ייראה העולם שבו יגדלו הילדים? מה הילדים שלנו כבר מרגישים עכשיו – ולא תמיד יודעים לבטא? ואילו כישורים רגשיים, חברתיים וערכיים יאפשרו להם לא רק לשרוד – אלא להוביל?

למי מתאימה ההרצאה?
הורים לחניכים בתנועות נוער | צעירים בתחילת הורות | מדריכים בוגרים והורים לילדים בכל הגילאים | אנשי חינוך וקהילה שרוצים להבין את הדור – לפני שהם מנחים אותו

על ההרצאה

העולם של הילדים שלנו ייראה בעשור הקרוב אחרת לגמרי לא 'אולי', לא 'בעתיד הרחוק' אלא כבר עכשיו.
טכנולוגיות AI, ירידת גבולות בין פיזי לדיגיטלי, קריירות חדשות, תפיסה חדשה של סמכות, קהילה ושייכות וכל זה קורה בזמן שהם קושרים עניבה, יוצאים לטיול תנועה או גולשים בטיק־טוק.

מה בהרצאה?

מי הם דור ה־Z ודור האלפא, ההשפעתן של תנועות וארגוני נוער על החוסן האישי של החניך, אלו שינויים טכנולוגיים, חברתיים ותעסוקתיים מעצבים מחדש את העולם שלהם? כמה אנחנו כהורים צריכים לכוון להישגים וכמה לערוצים שלא נמדדים בבית הספר (כמו שייכות, חוסן, חשיבה ביקורתית, יכולת למידה עצמאית ועוד), ובעיקר על איך כהורים יכולים להכין את הילדים שלנו לעולם משתנה בלי לחץ, בלי דרמה ועם הרבה חיבור. כלים ביתיים פשוטים לצד תנועה וסמארטפון.

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות להורי חניכים בתנועות וארגוני נוער

25 שנות מחקר, 25 עצות

הרצאה להורים שרוצים להבין, לבחור, ולחנך נכון בעידן משתנה

כי הילדים שלנו גדלים בין מסכים, פחדים, רשתות חברתיות, קורונה ו־7 באוקטובר ואנחנו כהורים לא תמיד יודעים איך להגיב, כי אי אפשר לחנך היום עם כלים של פעם אבל גם לא רוצים לוותר על ערכים, שייכות ואהבה, כי ההורות נדרשת היום להבין, לקבל פרספקטיבה וכלים אמיתיים.

ולדעת שלפעמים שינוי קטן בשפה, בגבול או בנוכחות שלנו משנה לילד חיים שלמים.

בהרצאה חכמה, מרגשת ומבוססת מתודה אנתרופולוגית יישומית משתף תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר למעלה מ- 25 שנה את התרבות הצעירה בישראל, 25 תובנות חדות ופשוטות ליישום שיכולות לשנות את הדרך בה אנחנו מבינים, מדברים ומחנכים את הילדים שלנו. בין אם הם בני 5, 15 או כבר אחרי צבא.

למי מתאימה ההרצאה?
לכל הורה – מתחיל או ותיק – שמרגיש שהעולם השתנה, שההורות הפכה למורכבת יותר, ושמחפש דרך שפויה, פשוטה ועמוקה לגדל ילדים עם חוסן, ערכים ושייכות ובעיקר לכל מי שמבין שלפעמים שינוי קטן בהורות, יכול לחולל שינוי גדול בחיים של הילד.

על ההרצאה

בעידן שבו הילדים גדלים בין מסך לטיקטוק, בין בית לתנועה/בית ספר ובין עצמאות לצורך בחיבוק ההורות דורשת יותר הבנה ופחות שליטה.

מה מניע ילדים ובני נוער, איך הם מתקשרים, מה חשוב להם באמת ואיך זה השתנה לאורך הזמן. אלפי שעות של תצפיות, ראיונות ושיחות עומק בתוך מציאות שהשתנתה (ועוד משתנה) בלי הפסקה מאפשרות זווית מבט ייחודית ונדירה על הדור הבא.

 

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות להורי חניכים בתנועות וארגוני נוער

תרבות הפנאי של הנוער - סיכונים וסיכויים

הצצה אמיתית לעולם של הילדים שלנו – בין הבית לתנועה, בין המסך לשטח

כי תנועת נוער היא לא רק פעילות. היא מרחב רגשי, חברתי וזהותי שהילדים שלנו חיים בו וכדי לתמוך בהם באמת, הורי החניכים צריכים להבין מה קורה שם כשהם לא נמצאים-  להבין את השפה, את הקודים ואת העולם שבין המסך לשטח, בין החולצה לשייכות.

בהרצאה חדה, רגישה ונטולת שיפוט, מציע תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר מעל 25 שנה את תרבות הנוער בישראל, נקודת מבט אנתרופולוגית על מה שמפעיל את הילדים שלנו מבפנים: המסכים והוואטסאפ של השבט, השפה הפנימית, הצורך להשתייך והפחד להישאר בחוץ, המקומות שבהם נולדים חוסן וחברות וגם אלו שבהם מתחילים סיכונים.

למי מתאימה ההרצאה?
הורים לבני נוער | אנשי חינוך וטיפול | מדריכים וקהילות הורים. ובעיקר לכל מי שמבין שכדי להיות שם באמת צריך קודם כל להבין את השטח שבו הילד באמת חי

על ההרצאה

כשהילדים נכנסים לתנועת הנוער הם כבר לא רק 'הילדים שלנו'. הם חלק משבט. ושם קורים דברים שלא תמיד רואים מהבית: חברויות, לחצים חברתיים, טקסים, גבולות שנבחנים והחלטות שנלקחות הרבה פעמים כשאין מבוגר ליד.

מה בהרצאה?

מי הם בני הנוער של היום באמת לא דרך סטיגמות אלא מתוך השטח, מה קורה בין המסך לשבט? הוואטסאפ של הקבוצה, הלבבות בסטורי ומה זה עושה לחוסן ולזהות, מה הילדים עושים בזמנם הפנוי ומה זה מלמד על שייכות, חברות ועצמאות, איך תנועת נוער משפיעה על בחירות, סיכונים ומצפנים ערכיים ובעיקר מה תפקיד ההורה בתוך כל זה?

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
הרצאות להורי חניכים בתנועות וארגוני נוער

הורים בעולם של מסכים – להבין, לבחור, להשפיע

זו לא עוד הרצאה על 'טיקטוק זה רע'. זו הזמנה להבין לעומק את העולם שבו הילדים שלנו באמת חיים כדי שנוכל לגדל אותם מתוך חיבור, שייכות ושקט פנימי.

כי המסכים כבר לא נמצאים רק מול הילדים שלנו, הם נמצאים בינינו לבינם ובעיקר כי הורה שלא מבין את עולמם מתקשה להיות באמת נוכח בחייהם.

דווקא עכשיו, אחרי קורונה, 7 באוקטובר והשתלטות המסכים ההורים צריכים הבנה. נקודת מבט שיודעת לחבר בין המציאות הדיגיטלית לתנועה, לשבט, לערכים ולאפשר הורות שנותנת כוח ולא לוקחת אוויר.

בהרצאה עוצמתית וסוחפת, המבוססת על מתודה אנתרופולוגית יישומית, חושף תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר מעל 25 שנה את תרבות הילדים, בני הנוער וההורות בישראל מה קורה מתחת לפני השטח: איך המסך מעצב רגשות, דימוי עצמי ושייכות, מה עובר על ילדים בין הוואטסאפ של הקבוצה למדורת השבט, ואיך הורה יכול להיות דמות יציבה גם כשהכול זז כל הזמן.

למי מתאימה ההרצאה?
הורי חניכים בתנועות וארגוני נוער | הורים לילדים ובני נוער | אנשי טיפול וחינוך קהילתי ובעיקר לכל מי שמרגיש שהמסך כבר לא רק מול הילדים שלנו אלא בינינו לבינם.

על ההרצאה

הילדים שלנו חיים בשלושה מרחבים בו זמנית – מסך, חבורה ושטח. בזמן שבתנועה (שטח) הם חווים שבט (חבורה), ערכים ועשייה המסך מלווה אותם בכל רגע, מעצב את השפה שלהם, את הדימוי העצמי, את הצורך בלייק ואת תחושת הערך.

30 שנה שאנחנו מחוברים לאינטרנט, 17 שנה עם סמארטפון, 7 שנים בתוך טיקטוק ורק עכשיו מתחילים להבין באמת מה זה עושה לילדים שלנו: לחוסן, לריכוז, לשייכות, לשינה, ליחסים החברתיים ולזהות שלהם בתוך ובין הקבוצות.

בין הנושאים בהרצאה?

איך תרבות המסך משפיעה על הילדים שלנו גם כשהם בפעולה, בטיול או במדורה, חוסן אישי בעולם של לייקים, השוואות ופחד להחמיץ (FOMO), למה הם מעדיפים לכתוב מאשר לדבר? ומה זה עושה לקשר הורה–ילד / מדריך–חניך? אינטליגנציה חברתית מול תקשורת דיגיטלית: איפה נוצרת אמפתיה ואיפה היא נעלמת? על שינה, תזונה, ויסות רגשי והקשר למסך שנדלק לפני השינה? איך מתווכים בבית ובתנועה את המסכים בלי מרד ובלי הטפה אלא מתוך הבנה, שיח וגבולות נכונים ועוד

  • להצעת מחיר
  • אופן העברת ההרצאה: זום פרונטלי Cohesive
  • משך זמן ההרצאה: 60 דק'Cohesive
Intel
contact
GET IN TOUCH